Wat is een motor conversie?
Laten we het uitleggen. Motorombouw is het alternatief voor motorrevisie. In plaats van een revisie uit te voeren met de OEM-onderdelen, kunt u van uw motor een motor met hogere prestaties en een langere levensduur maken. Met ombouwingen zoals 3,2L naar 3,8L motoren. Benieuwd hoe wij dit doen? Lees meer!
De eerste stap is om de motor te laten vallen en te demonteren. Het motorblok zou dan naar ons worden verzonden voor ons Nickies-sleevingproces. Om dit gemakkelijk te maken, bieden we een blokverzendoptie met een vaste prijs, waarbij we u een op maat gemaakte doos met gegoten inzetstukken sturen om ervoor te zorgen dat uw kofferhelften niet beschadigd raken.
Conversie Porsche M96 en M97
We bewerken elk blok voor Nickies-hulzen, waarbij de ingegoten Lokasil-voering volledig wordt vervangen door boringen met aluminium nikkel-siliciumcarbide-platen. Tegelijkertijd vergroten we de boring, waardoor de cilinderinhoud en prestaties toenemen. We leveren bijpassende JE- of Mahle Motorsports-zuigers. Dit is wat we kunnen doen:
Onze aluminium Nickies-cilinder zorgen ervoor dat de motor koeler blijft draaien en de NSC-geplateerde boringen, zoals die gecoat met Nikasil, verminderen de wrijving, wat allemaal resulteert in meer pk’s door verhoogde efficiëntie. Deze coating is dezelfde technologie zoals in de GT3 en latere luchtgekoelde motoren is gebruikt.
Hoewel de motor uit elkaar ligt, is het aanpakken van het IMS-probleem ook een must. Wij bieden een reconditioneringsservice voor tussenassen. Hierdoor kunnen we de boring van het lagerhuis inspecteren op slingering en ook het hoofdaandrijftandwiel vastzetten, wat kan slippen en een storing kan veroorzaken. We zullen ook een IMS Retrofit of IMS Solution monteren, afhankelijk van welke vervangende ims-lager u wilt gebruiken. Als uw motor gaten heeft opgelopen en al is uitgerust met een IMS Retrofit, moet het lager worden vervangen tijdens de revisie. Als uw motor echter was uitgerust met een IMS-oplossing, zou u deze tijdens het hermontageproces opnieuw moeten kunnen gebruiken.
Voor een straatmotor raden we ook een lagetemperatuurthermostaat van 70 graden celcius / 160F aan om de motor koel te houden, en ARP-drijfstangbouten om de zwakke fabrieksstangbouten te vervangen. Dit biedt een solide en betrouwbare basis voor een betrouwbare motor voor uw Porsche Boxster, Cayman of 911.
Als u ooit van plan bent uw Porsche te autocrossen of te volgen, moeten er aanvullende upgrades worden uitgevoerd om andere zwakke punten die inherent zijn aan de M96/M97-motor aan te pakken. Deze upgrades omvatten:
Door de bovenstaande componenten te vervangen tijdens het opnieuw opbouwen van uw motor, lost u de bekende problemen op die verband houden met de Porsche M96- en M97-motor die werd gebruikt in de Porsche Boxster-, Cayman- en 911-modellen van 1997-2008 en beschikt u over een motor die klaar is voor het circuit en waar u jaren plezier van zult hebben betrouwbare service met goed onderhoud.
Ja! Om het hermontageproces te vereenvoudigen, bieden we motorrevisiesets aan voor Porsche M96- en M97-motoren, waaronder de motoraanduidingen M96.01, M96.02, M96.04, M96.03, M96.05, M97.01 en M97.21 met alles erop en eraan. wij adviseren vervanging.