Motor: LN engineering IMS Dubbele rij tussenaslager Retrofit Kit 106-08.4 voor Porsche 996 en 986 Boxster modeljaar 97-01

Motor: LN engineering IMS Dubbele rij tussenaslager Retrofit Kit 106-08.4 voor Porsche 996 en 986 Boxster modeljaar 97-01

De IMS Retrofit is een geregistreerd handelsmerk van LN Engineering LLC en de originele vervanging van keramische hybride kogellagers voor de M96/M97-motor.

WAAROM EEN IMS RETROFIT TUSSENAS LAGER VAN LN ENGINEERING?

Vanaf 2020, met 35.000 IMS Retrofit en 3000 IMS Solutions geïnstalleerd sinds 2008, zijn onze IMS-lagervervangingen de meest vertrouwde en wordn ze gebruikt door honderden onafhankelijke monteurs en dealers over de hele wereld.

LN Engineering biedt snelle en gratis verzending en heeft toonaangevende technische ondersteuning. We hebben ook een IMS-verhuurprogramma voor lagervervangingsgereedschap, exclusief beschikbaar voor retailklanten die hun IMS Retrofit of IMS Solution kopen via CUSTOM CONCEPTS.

WAAROM FOUTEN IN HET ORIGINELE IMS-LAGER?

Gebrek aan smering omdat er in de fabriek een afgedicht lager werd gebruikt. De IMS is ondergedompeld in motorolie, dus het verwijderen van de vetafdichting zorgt voor een goede smering van het nieuwe lager. Er is geen geforceerde olie nodig!

Onvoldoende laadvermogen. Het fabriekslager met enkele rij had een hoog uitvalpercentage van 8% volgens de Eisen class action-rechtszaak vergeleken met het uitvalpercentage van 1% van het fabriekslager met dubbele rij onder garantie.

De fabriek leverde geen service-interval, vervanging of gereedschap en procedure voor het vervangen van de originele lager. Het originele lager had een onderhoudsbeurt moeten hebben!

De Classic IMS Dubbele rij tussenaslager IMS Retrofit heeft een onderhoudsinterval van 6 jaar of 75.000 mijl, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

IMS RETROFIT ALS PREVENTIEF ONDERHOUD:

IMS-vervanging duurt gemiddeld 10-14 uur en vereist dat de transmissie wordt verwijderd. Voor de Tipronic 911-modellen moeten de motor en de transmissie als een complete eenheid worden verwijderd om de motor en de versnellingsbak te kunnen scheiden.

Meestal gekoppeld aan koppeling en ander onderhoud zoals vervanging van RMS, AOS, waterpomp, vliegwiel met dubbele massa, enz.

Als er een motorstoring optreedt, duurt het opnieuw opbouwen meer dan 60 uur en kan het tienduizenden euros kosten om het op te lossen. Als het IMS-lager eenmaal begint te falen, kan het niet veilig worden vervangen, omdat versleten metaal van het originele lager het vervangende lager of andere interne motoronderdelen kan beschadigen.

Motoren moeten vooraf worden gekwalificeerd voordat de lagers worden vervangen. Ga voor meer informatie over prekwalificatie naar https://lnengineering.com/products/ims-bearing-installation-tools/ims-pre-qualification.html

 

WAT KOMT ER BIJ HET VERVANGEN VAN HET TUSSENASLAGER?

In deze video laten Nick Czerula, technisch redacteur van Bentley Publishers, en Rick Mikhail van Callas Rennsport zien hoe je het tussenaslager (IMS) van een Porsche 911 (996) kunt vervangen met behulp van een IMS Retrofit. Raadpleeg de instructies voor de specifieke kit die moet worden geïnstalleerd voor specifieke informatie. Deze video over het verwijderen en installeren van het lager van de tussenas (IMS) is geleverd door Bentley Publishers. Ga voor meer informatie over de technische handleidingen van Bentley Publishers naar http://www.bentleypublishers.com/

 

WELKE IMS TUSSENASLAGER HEEFT MIJN MOTOR?

  • 1997-1999: Deze motor had een IMS met twee rijen lagers.
  • 2000-2001: Deze motoren kwamen uit de fabriek met een dubbele rij of een enkele rij IMS-lagers. Een enkele rij flens is 19,27 mm diep en een dubbele rij flens is 13,34 mm diep.
  • 2002-2005: Deze motor had een IMS-lager met één rij. Sommige modellen uit de late productie van 2005 hebben een niet-onderhoudbaar IMS.
  • 2006-2008: Deze motoren zijn uitgerust met een groter lager, gemakkelijk te herkennen aan de 22 mm centrale moer, die niet kan worden gerepareerd zonder een volledige demontage van de motor. Het verwijderen van de IMS-lagervetafdichting zorgt voor een goede smering van het originele lager.

Als de motor in uw auto is vervangen, heeft deze het IMS-lager dat in productie was voor dat modeljaar van fabricage voor de vervangende motor.

ALLE ANDERE LAGERVERVANGINGEN ZIJN SLECHTS IMITATIES.

Alle originele LN IMS-retrofitkits zijn met een laser geëtst, gegraveerd en voorzien van een serienummer om hun authenticiteit te valideren, en zijn voorzien van op maat gemaakte, keramische hybride kogellagers die exclusief voor LN Engineering zijn gemaakt. Als het tijd is om uw Boxster of 911 te kopen of te verkopen, erkennen zowel kopers als verkopers de LN Engineering IMS Retrofit en IMS Solution als de eerste en originele IMS-lagervervanging voor Porsche 986 Boxster- en 996 911-modellen. LN Engineering houdt een database bij van alle verkochte lagers en geregistreerde installaties. Controleer uw installatie op https://imsretrofit.com/ims-check/.

2 JAAR / 24.000 KM BEPERKTE GARANTIE

Garantie vereist registratie en naleving van de programmavereisten. Ga voor meer informatie en toepassingsrichtlijnen naar de IMS Retrofit-website

ZORG ERVOOR DAT JE HET JUISTE GEREEDSCHAP HEBT VOOR DE INSTALLATIE!

Dit product vereist: 106-08.13 IMS Pro Tool Kit

899,00 exclusief BTW | 1.087,79 inclusief BTW

Ik wil graag meer informatie over dit product