MFI pomp revisie + tuning

Het mechanische benzine-inspuitsysteem is ontwikkeld naar een idee van Robert Bosch. Een bepaalde hoeveelheid brandstof wordt in een bepaalde tijd in de verbrandingskamer (directe injectie) of in de zuigkamer (spruitstuk inspuiting) geïnjecteerd door middel van een zuigerpomp (pompelement). Het eerste mechanische directe-inspuitsysteem van Bosch werd in de jaren 30 ingebouwd in het gevechtsvliegtuig ME 109. Dit resulteerde in aanzienlijk hogere motorprestaties.

In de automobielindustrie zorgde mechanische benzine-inspuiting met behulp van een inspuitpomp, geïntroduceerd in de jaren 50, voor hogere motor prestaties in combinatie met een lager brandstofverbruik. De gebruikte mechanica is echter complex.

Wij bieden als een one-stop performance groothandel voor klassieke en moderne sportwagens een specialistische revisie aan, standaard of getuned naar wens met originele vervangende Bosch-componenten voor:
Mechanische Bosch benzine-inspuitpompen en Kugelfischer-inspuitpompen volgens originele productietekeningen van de oorspronkelijke productiefaciliteiten en met originele reserveonderdelen.

 
Voor Porsche MFI modellen wordt uw pomp volledig nagekeken en krijgt u een voorstel voor vervanging voor de noodzakelijke onderdelen. 
 
Gaat u uw Porsche tunen door middel van andere nokkenassen of een grotere motorinhoud met behulp van Mahle Motorsport of Nickies cilinder en zuigersets? Dan kan tegelijkertijd uw MFI unit naar wens worden aangepast. Pas als het testen is geslaagd wordt uw MFI pomp getourneerd. 
 
Mocht uw pomp een volledige revisie benodigen, dan stellen we een vervanging als de reparatie duurder wordt dan de inruilprijs. Wilt u uw originele pomp behouden, dan wordt er in samenspraak een reparatie op uw eigen aangeleverde MFI pomp gedaan.

Ik wil graag meer informatie over dit product

Wij zijn op vakantie
tot en met 22 juli