Motor: LN engineering IMS Enkele Rij Tussenaslager Retrofit Kit 106-08.2.2 voor Porsche 996, 986 Boxster en vroege 997 en 987 modellen

Motor: LN engineering IMS Enkele Rij Tussenaslager Retrofit Kit 106-08.2.2 voor Porsche 996, 986 Boxster en vroege 997 en 987 modellen

DE EERSTE. HET ORIGINEEL. GEPATENTEERD. DE IMS RETROFIT. V.S. PATENT 9.687.974 B2

De IMS Tussenaslager Retrofit is een geregistreerd handelsmerk van LN Engineering LLC en de originele vervanging van keramische hybride kogellagers voor de M96/M97-motor. Met de helft van het draagvermogen van het vroege fabriekslager met twee rijen, is het duidelijk te zien dat het verminderde draagvermogen van het fabrieks enkelrijige IMS-lager een belangrijke factor is die bijdraagt ​​aan het toegenomen aantal storingen.

Logisch zou de oplossing zijn om de belasting te verminderen of opnieuw te ontwerpen met behulp van een lager met meer draagvermogen. Aangezien we het draagvermogen niet kunnen verlagen, is de installatie van een tweerijig kogellager de logische evolutie voor de IMS Retrofit. Twee rijen zijn altijd beter dan één. Wat als u een kogellager met twee rijen zou kunnen plaatsen in plaats van een kogellager met een enkele rij? Nu kan je. Introductie van de Single Row Pro IMS Retrofit Kit. Jaren in de maak en tegelijkertijd ontwikkeld tot de IMS Solution, de tweede generatie, gepatenteerde, Single-Row Pro IMS Retrofit biedt een hoekcontact, tweerijige keramische hybride kogellager met 90% meer laadvermogen en net als alle eerdere IMS Retrofit-kits, Bijkomende voordelen zijn minder slijtage en een langere levensduur dankzij het keramische hybride lager dat wordt gebruikt door de IMS-retrofitkit.

WAAROM EEN IMS RETROFIT KOPEN VAN LN ENGINEERING?

Vanaf 2020, met 35.000 IMS Retrofit en 3000 IMS Solutions geïnstalleerd sinds 2008, zijn onze IMS-lagervervangingen de meest vertrouwde en worden ze gebruikt door honderden onafhankelijke monteurs en dealers over de hele wereld.

WAAROM FAALT HET ORIGINELE IMS-LAGER?
Gebrek aan smering omdat er in de fabriek een afgedicht lager werd gebruikt. De IMS is ondergedompeld in motorolie, dus het verwijderen van de vetafdichting zorgt voor een goede smering van het nieuwe lager. Er is geen geforceerde olie nodig!
Onvoldoende laadvermogen. Het fabriekslager met enkele rij had een hoog uitvalpercentage van 8% volgens de Eisen class action-rechtszaak vergeleken met het uitvalpercentage van 1% van het fabriekslager met dubbele rij onder garantie.
De fabriek heeft geen service-interval, vervanging of gereedschap en procedure geleverd voor het vervangen van de originele lager. Het originele lager had een onderhoudsbeurt moeten hebben!
De Single Row Pro heeft een onderhoudsinterval van 6 jaar of 75.000 mijl, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

IMS RETROFIT TUSSENASLAGER ALS PREVENTIEF ONDERHOUD:
IMS-vervanging duurt gemiddeld 10-14 uur en vereist dat de transmissie wordt verwijderd. Voor de Tipronic 911-modellen moeten de motor en de transmissie als een complete eenheid worden verwijderd om de motor en de versnellingsbak te kunnen scheiden.
Meestal gekoppeld aan koppeling en ander onderhoud zoals vervanging van RMS, AOS, waterpomp, vliegwiel met dubbele massa, enz.
Als er een motorstoring optreedt, duurt het opnieuw opbouwen meer dan 60 uur en kan het tienduizenden euros kosten om het op te lossen. Als het IMS-lager eenmaal begint te falen, kan het niet veilig worden vervangen, omdat versleten metaal van het originele lager het vervangende lager of andere interne motoronderdelen kan beschadigen.
Motoren moeten vooraf worden gekwalificeerd voordat de lagers worden vervangen. Ga voor meer informatie over prekwalificatie naar https://lnengineering.com/products/ims-bearing-installation-tools/ims-pre-qualification.html

WAT KOMT ER BIJ HET VERVANGEN VAN HET TUSSENASLAGER?

In deze video laten Nick Czerula, technisch redacteur van Bentley Publishers, en Rick Mikhail van Callas Rennsport zien hoe je het tussenaslager (IMS) van een Porsche 911 (996) kunt vervangen met behulp van een IMS Retrofit. Raadpleeg de instructies voor de specifieke kit die moet worden geïnstalleerd voor specifieke informatie. Deze video over het verwijderen en installeren van het lager van de tussenas (IMS) is geleverd door Bentley Publishers. Voor meer informatie over Bentley Publishers lijn van Porsche technische handleidingen, http://www.bentleypublishers.com/

HOE WORDT HET FOUTLOZE IMS-GEREEDSCHAP GEBRUIKT OM DE ENKELE RIJ PRO-TUSSENASLAGER EN DE INTERNE DRAADVERGRENDELING TE INSTALLEREN?

In deze video laat Jake Raby zien hoe de Single Row Pro IMS-lager wordt geïnstalleerd. Dit lager wordt vastgehouden met behulp van een interne draadvergrendeling zoals de dubbele rij in de fabriek, dus een gespecialiseerd gereedschap en een procedure zijn vereist om de lager en draadvergrendeling tegelijkertijd te installeren.

Download Single Row Pro IMS Retrofit Installation Instructions.

 

 

WELKE FABRIEKSLAGER HEEFT MIJN MOTOR?

  • 1997-1999: Deze motor had een IMS met twee rijen lagers.
  • 2000-2001: Deze motoren kwamen uit de fabriek met een dubbele rij of een enkele rij IMS-lagers. Een enkele rij flens is 19,27 mm diep en een dubbele rij flens is 13,34 mm diep.
  • 2002-2005: Deze motor had een IMS-lager met één rij. Sommige modellen uit de late productie van 2005 hebben een niet-onderhoudbaar IMS.
  • 2006-2008: Deze motoren zijn uitgerust met een groter lager, gemakkelijk te herkennen aan de centrale moer van 22 mm, die niet kan worden onderhouden zonder de motor volledig te demonteren. Het verwijderen van de IMS-lagervetafdichting zorgt voor een goede smering van het originele lager.
  • Als de motor in uw auto is vervangen, heeft deze het IMS-lager dat in productie was voor dat modeljaar van fabricage voor de vervangende motor.

ALLE ANDERE LAGERVERVANGINGEN ZIJN SLECHTS IMITATIES.

Alle originele LN IMS-retrofitkits zijn met een laser geëtst, gegraveerd en voorzien van een serienummer om hun authenticiteit te valideren, en zijn voorzien van op maat gemaakte, keramische hybride kogellagers die exclusief voor LN Engineering zijn gemaakt. Als het tijd is om uw Boxster of 911 te kopen of te verkopen, erkennen zowel kopers als verkopers de LN Engineering IMS Retrofit en IMS Solution als de eerste en originele IMS-lagervervanging voor Porsche 986 Boxster- en 996 911-modellen. LN Engineering houdt een database bij van alle verkochte lagers en geregistreerde installaties. Controleer uw installatie https://imsretrofit.com/ims-check/.

2 JAAR / 24.000 MILES BEPERKTE GARANTIE

Garantie vereist registratie en naleving van de programmavereisten. Ga voor meer informatie en toepassingsrichtlijnen naar de IMS Retrofit-website

ZORG ERVOOR DAT JE HET JUISTE GEREEDSCHAP HEBT VOOR DE INSTALLATIE!

Dit product vereist: 106-08.13 IMS Pro Tool Kit en 106-08.22 Faultless Tools™ IMS Tool Kit

899,00 exclusief BTW | 1.087,79 inclusief BTW

Beschrijving

 

 

Ik wil graag meer informatie over dit product