Mahle Motorsport

Over Mahle Motorsport

Mahle Motorsport en LN Engineering combineren hun technische kennis om Porsche-motoronderdelen van de hoogste kwaliteit te leveren. Hun zuigers en cilinders zijn ontworpen om extreme prestaties te leveren.

Mahle Motorsport

De afgelopen 90 jaar hebben Porsche en Mahle een sterke werkrelatie gehad. Samen hebben deze bedrijven enkele van de meest competitieve motoren op de markt ontwikkeld, samen met enkele van de beste sportwagen motoren die er zijn. Mahle gebruikte de ervaring die het had opgedaan tijdens de OEM-relatie met Porsche en ontwikkelde een reeks prestatie- en race-Porsche zuigers en cilindersets.

Deze Porsche zuigers en cilindersets zijn ontworpen voor hoogwaardige toepassingen en zijn moderne aanpassingen van de originele Porsche zuigers en cilindersets, evenals aftermarket-sets. Gebruikers kunnen enkele visuele verschillen met de componenten tegenkomen als gevolg van moderne materialen en productietechnieken. Deze verschillen zijn opzettelijk en gunstig voor de prestaties, duurzaamheid en levensduur van Mahle’s aftermarket-onderdelen.

Porsche-zuigers van Mahle

De Porsche-zuigers van Mahle zijn vervaardigd uit smeedstukken met smallere en kortere rokken om het gewicht en de wrijving te verminderen. Ze worden vervolgens dubbel gecoat, met fosfaat en ook met Mahle’s eigen Grafal-rokcoating. Het fosfaat is een droog film smeermiddel dat is ontworpen om de penboringen te beschermen tegen vreten en de ring groeven tegen microlassen. De Grafal anti-wrijving rok coating is ontworpen om weerstand, slijtage en geluid te verminderen. De kits worden geleverd met ringen sets met geavanceerde coatings en zijn gemaakt van sterke, duurzame materialen, waardoor dunnere zuigerveren met verminderde wrijving mogelijk zijn voor meer pk’s. Deze moderne materialen en ontwerpaccommodaties zorgen ervoor dat deze ringensets een consistenter contact met de cilinders bieden, wat resulteert in een betere afdichting en verbeterde oliecontrole. Mahle biedt vervangings- en prestatiezuigers voor de meeste lucht- en watergekoelde Porsche-motoren.

Mahle's Porsche luchtgekoelde cilinders

De met Mahle Nikasil geproduceerde cilinders in de luchtgekoelde Motorsport-kits worden geproduceerd en machinaal bewerkt volgens de toleranties van de originele uitrusting. 

LN engineering en Mahle Motorsport

Waar originele Mahle-cilinders niet beschikbaar zijn, levert LN Engineering zijn aluminium Nickies-cilinders samen met Mahle Motorsportzuigers. Ze zijn ontworpen om betere prestaties, duurzaamheid en levensduur te bieden voor luchtgekoelde Porsche 356- en 911, 964 en 993-motoren. Sommige toepassingen zijn verkrijgbaar als insteek- of machine-in-ontwerp.
 
De insteek cilinders zijn eenvoudigweg een grotere vervanging van de interne boring, terwijl de standaard behuizing en cilinderkopregisters behouden blijven. Bij de machinaal ingebouwde Mahle-cilinders moet het motorhuis (en soms de cilinderkoppen) machinaal worden bewerkt tot een grotere boring diameter om hun grotere tapdiameter te accepteren. De grotere diameter van de tappen verdient de voorkeur voor extreme toepassingen, zoals bij sterk versterkte turbo motoren of motoren voor wedstrijd gebruik.
De bijna 100 jaar oude samenwerking tussen Porsche en Mahle kan uw rijervaring verbeteren en ervoor zorgen dat uw motor optimaal presteert. Op dezelfde manier zorgen de 20 jaar ervaring van LN Engineering in de productie van Nickies cilinders en de nauwe relatie met Mahle Motorsport voor een steeds groter aantal opties voor zuiger- en cilindersets om uw Porsche-motor opnieuw op te bouwen en te upgraden.

Assortiment

Techno-Classica Essen

Wij staan van 9 t/m 13 april 2025 op de Techno-Classica in Essen. 

HAL 2      STAND 449