Mahle Motorsport en LN Engineering combineren hun technische kennis om Porsche-motoronderdelen van de hoogste kwaliteit te leveren. Hun zuigers en cilinders zijn ontworpen om extreme prestaties te leveren.
De afgelopen 90 jaar hebben Porsche en Mahle een sterke werkrelatie gehad. Samen hebben deze bedrijven enkele van de meest competitieve motoren op de markt ontwikkeld, samen met enkele van de beste sportwagen motoren die er zijn. Mahle gebruikte de ervaring die het had opgedaan tijdens de OEM-relatie met Porsche en ontwikkelde een reeks prestatie- en race-Porsche zuigers en cilindersets.
Deze Porsche zuigers en cilindersets zijn ontworpen voor hoogwaardige toepassingen en zijn moderne aanpassingen van de originele Porsche zuigers en cilindersets, evenals aftermarket-sets. Gebruikers kunnen enkele visuele verschillen met de componenten tegenkomen als gevolg van moderne materialen en productietechnieken. Deze verschillen zijn opzettelijk en gunstig voor de prestaties, duurzaamheid en levensduur van Mahle’s aftermarket-onderdelen.
De Porsche-zuigers van Mahle zijn vervaardigd uit smeedstukken met smallere en kortere rokken om het gewicht en de wrijving te verminderen. Ze worden vervolgens dubbel gecoat, met fosfaat en ook met Mahle’s eigen Grafal-rokcoating. Het fosfaat is een droog film smeermiddel dat is ontworpen om de penboringen te beschermen tegen vreten en de ring groeven tegen microlassen. De Grafal anti-wrijving rok coating is ontworpen om weerstand, slijtage en geluid te verminderen. De kits worden geleverd met ringen sets met geavanceerde coatings en zijn gemaakt van sterke, duurzame materialen, waardoor dunnere zuigerveren met verminderde wrijving mogelijk zijn voor meer pk’s. Deze moderne materialen en ontwerpaccommodaties zorgen ervoor dat deze ringensets een consistenter contact met de cilinders bieden, wat resulteert in een betere afdichting en verbeterde oliecontrole. Mahle biedt vervangings- en prestatiezuigers voor de meeste lucht- en watergekoelde Porsche-motoren.
De met Mahle Nikasil geproduceerde cilinders in de luchtgekoelde Motorsport-kits worden geproduceerd en machinaal bewerkt volgens de toleranties van de originele uitrusting.
Wij staan van 9 t/m 13 april 2025 op de Techno-Classica in Essen.
HAL 2 STAND 449