Veel youngtimers en oldtimers zijn voorzien van het betrouwbare Bosch K- of KE Jetronic injectiesysteem. Het systeem is onder andere te vinden op de Porsche 911 3.0 Carrera, 965 en 930 Turbo, 924 en 928. Bij Ferrari, onder andere bij de Mondial, 308i, 400i en Testarossa. Ook bij de Lancia Thema 8.32 en veel Mercedes-Benz modellen zoals de R129 SL 500.
Het K-jetronic injectiesysteem behoort onder de groep van Continuous Injection System. Dit betekent dat de brandstof continu wordt ingespoten in de inlaat. Het systeem is volledig mechanisch opgebouwd. Later werd dit systeem aangepast door een lambda-controlesysteem toe te voegen en als opvolger is het KE-jetronic gekomen, een vernieuwde versie met een elektronische regelmodule.
Door ouderdom van het systeem, het niet gebruiken van de auto en moderne E5/E10 benzine vindt er enorme slijtage plaats waardoor het systeem niet meer goed kan functioneren. De enige oplossing is het systeem volledig na te lopen op een aantal basispunten.
Als deze basis punten zijn gedaan en het systeem werkt dan nog steeds niet optimaal (slecht starten, goed lopen bij koud, slecht lopen bij warm enz.) dient u aan revisie van onderdelen te denken.
Brandstofpomp: Deze dient altijd als allereerste getest en indien nodig vervangen te worden. Let op, de druk moet worden gemeten op de brandstofverdeler, want ook leidingen en filters kunnen voor problemen zorgen.
Warmloopregelaar: De warmloopregelaar heeft als doel het brandstofmengsel te verrijken bij de koude start. Wanneer de motor opwarmt, wordt het mengsel verarmd tot de juiste verhouding. Dit onderdeel is reviseerbaar, maar complex met testen en afstellen.
Injector: Gezien de leeftijd is het beter deze te vervangen door een nieuwe. De kosten vallen mee en de motor zal veel mooier lopen. Tegenwoordig is de revisie gelijk aan een nieuw. We kunnen ze wel schoonmaken en testen indien gewenst.
De brandstofverdeler (ook mengsel regelaar of spinnenkop genoemd), heeft als functie de verschillende cilinders te voorzien van exact dezelfde brandstofhoeveelheid. Sommige uitvoeringen hebben intern een brandstofdrukregelaar ingebouwd. Dit onderdeel bestaat uit veel kleine componenten, zoals een mechanisch horloge. De juiste revisie van dit onderdeel kan alleen goed verlopen als na gereedkomen deze uitvoerig op Bosch apparatuur wordt getest en afgesteld. Dit zit in de prijs van de revisie inbegrepen.
Wij leveren een revisie van uw brandstofverdeler en warmloopregelaar. Er worden geen nieuwe onderdelen verstuurd, enkel uw eigen originele onderdelen worden gereviseerd en afgesteld om de originaliteit te bewaren.