Door de komst van het bedrijf Singer zijn in de wereld van klassieke Porsches de woorden restomod en backdating een echt begrip geworden. De hoge kwaliteit en waarden van deze omgebouwde Singer modellen op basis van de Porsche 964 welke ook op de belangrijke veilingen hoge ogen gooien hebben ervoor gezorgd dat veel eindgebruikers en bedrijven op zoek zijn gegaan of het mogelijk is een eigen versie te bouwen of op de markt te brengen.
Het ombouwen naar de klassieke look uit de jaren 60 en begin 70 wordt ook wel backdaten genoemd. Door gebruik te maken van plaatwerkdelen uit de vroege jaren van het 911 F-model samen met speciale onderdelen welke de carrosserieën van de Porsche 911 G-model en 964 of 993 geschikt maken om deze vroege onderdelen te kunnen monteren.
Vergis u niet, het vergt veel tijd, energie en een groot budget om kwalitatief een ombouw te doen. Plaatwerk, laswerk, natuurlijk het spuiten met een hoge standaard zorgt voor vele werkuren van specialisten.
Omdat technologie continu vooruit gaat is ook een klassieke 911 sportwagen in vergelijk met huidige elektrische auto’s niet meer de snelste. Echter, geen enkele moderne auto heeft het charisma, de waardevastheid en de emotie van een 911!
Wilt u dan toch een verbetering in verlichting, remmen, schakelen, wegligging of snelheid, dan komt het begrip restomod om de hoek. Een combinatie van de techniek van nu, geschikt gemaakt voor de auto van toen.
Er is een grote industrie in het leveren van pasklare oplossingen die eenvoudig op uw Porsche kunnen worden geplaatst en ook zonder moeite weer kunnen worden verwijderd bij verkoop zonder schade achter te laten. Al ver voor de populariteit van Singer ombouw modellen hebben wij in ons assortiment gespecialiseerd in bijvoorbeeld: LED koplampen en achterlichten voor een betere zichtbaarheid, schokdempers met verstelling in demping en hoogte om de auto perfect op straat te houden. Schakelweg verbetering om sneller en prettig van versnelling te wisselen op de Porsche 915, 930 en G50 versnellingsbak!
Het leukste is bezig te zijn met het moderniseren van het hart van de Porsche 911, 964 en 993, de motor! Inmiddels zijn er sets verkrijgbaar, niet alleen om grotere boring, slag of hogere compressie te krijgen voor meer PK en sneller accelereren. Ook ombouw naar echt moderne programmeerbare injectie zorgt voor eenvoudiger rijden, minder verbruik en meer vermogen
Nickies cilinders van LN engineering zijn standaard voorzien van een aansluiting op de cilinder om een knock sensor te monteren, hiermee kan een moderne injectiecomputer zien wanneer de motor gaat pingelen en echt aan de grens van het vermogen kan komen.
Gezien de totale kosten van een Porsche motorrevisie is het eigenlijk niet veel extra om moderne CNC gesmede cilinders en zuigers direct gereed te maken voor de volgende stap van meer vermogen zoals een programmeerbare ontsteking en/of injectie.
Gecombineerd met de moderne gesmede zuigers van JE- of Mahle Motorsport en drijfstangen van CP-Carrillo of Pauter voor maximale performance, duurzaamheid en een minimum aan gewicht en ook geschikt voor rally en racen om maximaal te genieten van uw investering.